کارن لوگو

سامسونگ از بازیافت تور ماهیگیری گوشی می سازد

موضوعات
برچسب ها

سامسونگ از بازیافت تور ماهیگیری گوشی می سازد

اخیرا شرکت سامسونگ اقدامی بسیار جالب و مفید نموده است. در واقع این شرکت طی یک حرکت و در جهت حمایت از محیط زیست، از پلاستیک های بازیافتی و جمع آوری شده از اقیانوس ها، گوشی های گلکسی می سازد. سامسونگ موفق شده است تا با استفاده از پلاستیک های جمع آوری شده از اقیانوس ها و تورهای ماهی گیری بازیافتی، گوشی های گلکسی را با کیفیت همیشگی تولید نماید. ما در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی درباره ساخت گوشی از مواد بازیافتی در اختیار شما قرار دهیم. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید:

تولید گوشی با تور ماهیگیری توسط سامسونگ

مطابق گزارشی از انگجت، زمانی که شرکت سامسونگ گوشی های گلکسی خود را در 9 فوریه سال 2020 رونمایی می کند، در ساخت گوشی از مواد بازیافتی استفاده کرده است. در واقع سامسونگ توانسته در تولید گوشی های جدید خود از تورهای ماهیگیری بلا استفاده، بهره ببرد. سامسونگ معتقد است که بیشتر ما وجود بطری ها و کیسه های پلاستیکی و… را مسبب اصلی آلودگی دریاها و اقیانوس ها می دانیم. اما در حقیقت وجود میکروپلاستیک ها و تورهای ماهیگیری دور ریخته شده می باشد که در این آلودگی ها دخیل است. این موضوع بیشتر از همه توانسته موجب نگرانی زیست شناسان دریایی گردد.

وجود این تورهای ماهیگیری رها شده در آب های آزاد توانسته موجب نابودی و به دام افتادن شمار زیادی ماهی و جانوران دریایی از جمله جانوران رو به انقراض شود. این تورها می توانند به سخره های مرجانی آسیب وارد کنند. از طرفی سالیانه بیش از 640 هزار تن تور ماهیگیری دور انداخته می شود. این مساله از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند دردسر ساز باشد.

 

تولید گوشی با تور ماهیگیری توسط سامسونگ

 

سامسونگ در استفاده از مواد بازیافتی برای ساخت محصولات خود تنها نیست

اما سامسونگ تنها و اولین شرکتی نیست که توانسته از مواد دور زیر در ساخت وسایل خود استفاده کند. سال گذشته نیز شرکت مایکروسافت توانسته از مواد بلا استفاده در اقیانوس ها در ساخت موس های پلاستیکی استفاده کند. حدود 20% از لایه بیرونی این موس ها را از پلاستیک بازیافتی ساخته است. حتی شرکت آدیداس نیز چند سال گذشته با جمع آوری تورهای ماهی گیری اقدام به تولید کفش نموده است. در این راستا شرکت سامسونگ نیز در سال 2019 تحت فشار مصرف کنندگان و دوستداران محیط زیست، اعلام نموده که در تولید محصولات جدید خود از مواد پایدار استفاده خواهد کرد، که وعده خود را عملی نمود و اقدام به ساخت گوشی از مواد بازیافتی کرده است.

زیرا این روز ها شرکت های تجاری بر روی کارمندان، سرمایه گذاران و مشتریان و قانون گذاران فشار می آورند، تا بتوانند وجود کربن های مضر در محیط زیست را کاهش دهند. این اقدامات می تواند آسیب هایی که توسط رها شدن مواد پلاستیکی به چرخه طبیعت وارد می کند، را کاهش دهد.

سامسونگ ادعا دارد که در حال حاضر موفق شده است تا بتواند سالانه حددود 100 میلیون پوند زباله الکترونیکی را در ایالات متحده جمع آوری کرده و تغییر کاربری دهد یا بازیافت نماید. علاوه بر این موارد کلیه تاسیسات و کارخانجات سامسونگ در ایالات متحده به طور 100 درصد از انرژی تجدید پذیر استفاده می کنند.

 

سامسونگ در استفاده از مواد بازیافتی برای ساخت محصولات خود تنها نیست

 

می توان ساخت گوشی از مواد بازیافتی توسط سامسونگ را، نمادی از تلاش مستمر برای کاهش و حذف پلاستیک های یکبار مصرف و گسترش به کارگیری از مواد دیگر سازگار با محیط زیست مانند کاغذ های بازیافتی و دیگر مواد دانست. جمع أوری و بازیافت نمودن این تورها گامی مهم در جهت پاکیزه نمودن سطح اقیانوس و محافظت از سیاره ما است. در نهایت این تحول گلکسی می تواند در سال های نه چندان دور به عنوان جزء بهترین طراحی های محصولات و حفاظت بهتر از محیط زیست باشد.

سخن پایانی

تورهای ماهیگیری پنهان شده در کف دریاها و اقیانوس ها، می توانند به عنوان تهدیدی پنهان برای اقیانوس ها باشند. ساخت گوشی از مواد بازیافتی توسط شرکت سامسونگ می تواند اقدامی مهم در جهت کاهش وجود این مواد و بر هم زدن توازن طبیعت باشد. اگر شما قصد خرید ایرپاد و … را دارید، پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه لوازم جانبی کارن فون است. زیرا این فروشگاه یکی از بهترین ها در حوزه فروش لوازم جانبی موبایل می باشد. می توان گفت: کلیه لوازم عرضه شده این فروشگاه دارای بالاترین کیفیت و استاندارد های روز هستند. با خرید از این فروشگاه اینترنتی می توانید یک خرید امن و مطمئن را تجربه کنید.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *