کارن لوگو

مقایسه هندزفری با سیم و بلوتوثی؛ کدام نوع مناسب‌تر است؟

موضوعات
برچسب ها

مقایسه هندزفری با سیم و بلوتوثی؛ کدام نوع مناسب‌تر است؟

قطعاً شما نیز در انتخاب هندزفری با سیم و بلوتوثی دچار سردرگمی هستید. درست است این یک انتخاب دشوار می‌باشد. زیرا مدل‌ها و برندها گسترش پیدا کرده‌اند. مشخصات هدفون کاملاً فنی و پیچیده است که تأثیر زیادی را بر روی پخش صدا دارد. لازم است اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید تا در زمان خرید هندزفری با سیم و بلوتوثی متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. ما در این مقاله معایب و مزایای هر یک را بررسی می‌کنیم تا به شما در خرید این لوازم جانبی موبایل کمک کرده باشیم.

بررسی هندزفری سیمی  و ویژگی ‌های آن

بررسی هندزفری سیمی  و ویژگی ‌های آن

اولین و مهم‌ترین عامل برای خرید یک کالا قیمت آن است که متناسب با بودجه‌ای که در نظر داریم نوع و مدل دلخواه را تهیه کنیم. هندزفری با سیم قیمت ارزان‌تری نسبت به بلوتوثی دارد و از امکانات کمتری نیز برخوردار است. علت آن هم قطعاتی است که در هندزفری بلوتوثی حین ساخت به کار می‌رود. دوام و عمر هندزفری با سیم، بیشتر از هندزفری بلوتوثی است و این می‌تواند عامل مهمی در خرید هندزفری با سیم و بلوتوثی باشد.

هندزفری با سیم چون اجزای اضافی ندارد سبک‌تر است که این مزیت در استفاده مداوم از آن احساس می‌شود. یکی از موارد مهم در خرید هندزفری با سیم این است که نیاز به شارژ ندارد و می‌توان در مدت‌زمان طولانی از آن استفاده کرد. با استفاده از هندزفری با سیم بدون محدودیت از شنیدن موزیک لذت ببرید و در هزینه برق صرفه‌جویی می‌کنید.

هندزفری‌های سیمی کیفیت صدای بهتری دارند زیرا متخصصین زمان زیادی را برای بهبود آن انجام داده‌اند. دائماً ارتقا می‌یابد؛ لذا خرید هندزفری با سیم باتوجه‌به مزایای آن گزینه مناسبی است. به دلیل نداشتن اجزای پیچیده، تعمیر هندزفری سیمی بسیار آسان و ارزان‌قیمت است. هم چنین به دلیل ماهیت سخت‌افزاری در طولانی‌مدت غیرقابل‌استفاده می‌شود.

طول عمر هندزفری با سیم 2 تا 4 سال است و در صورت استفاده مناسب می‌توان بیشتر از این مدت نیز از آن‌ها استفاده کرد. برای خرید هندزفری با سیم لازم نیست هزینه زیادی کنید، زیرا قیمت آن بسیار مناسب است. می‌توانید در خرید هندزفری با سیم و بلوتوثی موارد فوق را مورد بررسی قرار دهید.

بررسی ویژگی ها و خصوصیات هندزفری بلوتوثی

باتوجه‌به امکاناتی که در ساخت هندزفری بلوتوثی به‌کاررفته است، قیمت بالاتری نیز دارد. در ساخت هندزفری بلوتوثی قطعات پیچیده‌ای به کار گرفته شده است که اگر آسیب ببینید یا شکسته شود دوام کمی دارند. هندزفری بلوتوثی وزن و حجم بیشتری دارد و در طول استفاده ممکن است احساس ناراحتی یا خستگی کنید. این هندزفری باید شارژ شود لذا نمی‌توان یکسره از آن استفاده کرد. صدای هندزفری بلوتوثی نسبت به با سیم کیفیت کمتری دارد.

تعمیر هندزفری بلوتوثی سخت است و هزینه زیادی لازم دارد و دوام این محصول زیاد نیست و باتری آن به‌مرورزمان آسیب‌پذیر می‌شود. لازم به ذکر است که امروزه با سخت و طراحی جدید کیفیت این نوع هندزفری بسیار بالا رفته و بسیاری از معایب آن برطرف شده است. با تحقیق و بررسی می‌توانید گزینه بسیار مناسب را با قیمت ایده‌آل انتخاب کنید.

مقایسه هندزفری با سیم و بلوتوثی

امروزه استفاده از هندزفری بی‌سیم امری لذت‌بخش و مطلوب است زیرا به‌راحتی می‌توانید به روزمرگی خود بپردازید و موزیک گوش کنید. هندزفری با سیم و بلوتوثی از لوازمات جانبی و پرکاربرد هستند و اکثر افراد از این محصولات استفاده می‌کنند. حال سؤال این است که کدام یک گزینه بهتری است؟ برای پاسخ به این سؤال لازم است این دو نوع محصول مورد مقایسه قرار بگیرند. ما کلیه اطلاعات لازم را برای شما شرح دادیم تا در خرید هندزفری با سیم و بلوتوثی با آگاهی دست به انتخاب بزنید.

خرید هندزفری

برای انتخاب باید موارد زیادی مورد بررسی قرار بگیرد. اما چیزی که مهم است این است که تا چه میزان قرار است هزینه شود. همان‌طور که می‌دانید هندزفری‌های بلوتوثی بسیار حرفه‌ای در حال طراحی و ساخت هستند که امکانات فوق‌العاده دارند. اما هزینه خرید هندزفری بلوتوثی باقابلیت‌های زیاد بالاست، اما ارزش دارد. شما نمی‌توانید مزایای هندزفری با سیم را نادیده بگیرید. کم‌حجم‌بودن، سبک بودن، قیمت ارزان، عدم نیاز به شارژ مزایایی است که می‌تواند در خرید هندزفری با سیم و بلوتوثی مؤثر واقع گردد.

هندزفری‌های بی‌سیم در طراحی‌های جدید و در ابعاد و حجم کمتری ساخته می‌شوند. این محصولات همان کیفیت و قابلیت را دارند و حتی بهتر هم هستند. ساختار هندزفری‌های بی‌سیم متشکل از یک ایربادز، درایور صوتی، گیرنده بلوتوث، تقویت‌کننده داخلی و یک سری اتصالات است که برای حذف سیم تعبیه شده‌اند. شما با هزینه کم می‌توانید یک هندزفری سیمی را باکیفیت بالا تهیه کنید درحالی‌که هندزفری بی‌سیم ممکن است با همان قابلیت قیمت بیشتری را بطلبد.

معایب هندزفری با سیم و بلوتوثی

معایب هندزفری با سیم و بلوتوثی

هندزفری با سیم و بلوتوثی معایبی نیز دارند. این عیوب عبارت‌اند از:

  • از عیوب هندزفری بی‌سیم محدودیت عمر آن است که با کم‌شدن عمر باتری، ازرده‌خارج و کارایی خود را از دست می‌دهد.
  • هندزفری سیمی نیز دردسرهای خود را دارد از جمله اینکه سیم آن دائماً گره می‌خورد و یا ممکن است قطع شود لذا مناسب افرادی که تحرک بالایی دارند نیست.
  • شما می‌توانید تا حد مشخصی با استفاده از هندزفری بلوتوثی از دستگاه فاصله بگیرید اما هندزفری سیمی این قابلیت را ندارد.
  • هندزفری‌های بی‌سیم جدید مجهز به دستیار صوتی، کیس شارژ، فست‌شارژ، عمر باتری بالا هستند.

نتیجه‌گیری

امروزه اکثر افراد هر دو نوع هندزفری را خریداری می‌کنند. زیرا هرکدام مزایای خاص خود را دارد و در شرایط خاص می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در نهایت این سلیقه و بودجه افراد است که تعیین‌کننده می‌باشد. با پیشرفت‌هایی که در این حوزه صورت‌گرفته مشکلات هرکدام تا حد زیادی کاهش‌یافته است و از کیفیت بالایی برخوردار گردیده‌اند. با مطالعه موارد فوق می‌توانید به‌راحتی مناسب با علایق خود یکی از هندزفری با سیم و بلوتوثی را انتخاب کنید و از کاربردهای آن بهره‌مند شوید.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *