کارن لوگو

نحوه اتصال ساعت هوشمند به موبایل

موضوعات
برچسب ها

نحوه اتصال ساعت هوشمند به موبایل

از قدیم تا به امروز استفاده از ساعت امری ضروری و واجب بوده است. باگذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی ساعت‌های جدیدی طراحی و تولید شده‌اند که قابلیت‌های خاصی دارند. ساعت‌های هوشمند از جمله گجت‌هایی هستند که کارایی بسیار بالایی نسبت به ساعت‌های سنتی دارند. شما با یک قابلیت ویژه و خاص می‌توانید کارایی این محصولات را بالا ببرید. با استفاده از اتصال ساعت هوشمند به موبایل خود می‌توانید از امکانات گسترده‌تری بهره ببرید. در این مقاله درباره نحوه اتصال ساعت هوشمند به موبایل اطلاعاتی را در اختیار شما می‌گذاریم پس با ما همراه باشید.

نحوه اتصال ساعت هوشمند به موبایل

نحوه اتصال ساعت هوشمند به موبایل

نحوه اتصال ساعت هوشمند به موبایل بسیار حایز اهمیت است. البته ساعت‌های هوشمند مختلفی از شرکت‌های متنوع تولید و در دسترس عموم قرار می‌گیرند. ممکن است نحوه اتصال هر یک از این ساعت‌ها با برندهای مختلف تلفن همراه متفاوت باشد. اما اکنون به بررسی حالت عمومی اتصال ساعت هوشمند به موبایل خواهیم پرداخت. برای برقراری اتصال درست مواردی که ذکر شده است را مرحله و مرحله انجام دهید.

  1. روشن‌کردن بلوتوث

در ابتدا نیاز است که بلوتوث گوشی خود را روشن کنید. شما می‌توانید از طریق نوار اعلان  وارد منوی شبکه‌ بی‌سیم (Wireless and Networks) شوید، سپس به بخش بلوتوث گوشی مراجعه کنید و آن را روشن نمایید. البته از طریق مراجعه به تنظیمات نیز می‌توانید آن را روشن کنید.

  1. قابل‌مشاهده کردن گوشی برای اتصال
  2. نیاز است که حتماً گوشی همراه خود را برای دیگر دستگاه‌ها در معرض نمایش قرار دهید. توجه داشته باشد اگر ابتدا این کار را انجام ندهید هرچقدر تلاش کنید اتصال برقرار نمی‌شود. زیرا که موبایل شما نمی‌تواند ساعت را برای اتصال پیدا کند. معمولاً این گزینه در زیر فهرست Bluetooth قرار دارد. شما با لمس گزینه Make device discoverable  قادر خواهید بود بلوتوث گوشی را برای دیگر دستگاه‌های بلوتوثی در حالت قابل نمایش قرار دهید. روشن‌کردن ساعت هوشمند

اکنون وقت آن رسیده است که ساعت هوشمند خود را روشن کنید. معمولاً کلید پاوری بر روی ساعت هوشمند قرار دارد که شما با نگه‌داشتن آن می‌توانید ساعت هوشمند را روشن کنید. بعد از روشن‌کردن ساعت هوشمند، شما را به‌صورت خودکار به صفحه اتصال هدایت خواهد کرد.

  1. متصل کردن گوشی به ساعت هوشمند

برای برقراری اتصال لازم است که در گوشی همراه خود گزینه پیداکردن دستگاه‌های Bluetooth اطراف را لمس کنید. معمولاً در این مواقع بلوتوث‌هایی که در اطراف شما وجود دارد به نمایش در خواهند آمد. بعد از پیداکردن نام ساعت هوشمند بر روی آن بزنید.

بعد از انجام این کار یک عدد بر روی صفحه‌نمایش به نمایش در خواهد آمد، این کد معمولاً به‌صورت عدد است. ‌ اکنون بررسی کنید که کدی که روی صفحه‌نمایش که برای شما قابل رویت است، با کد روی ساعت یکی باشد. اگر متوجه شده‌اید که این کدها با یکدیگر یکسان هستند برای برقراری اتصال گزینه جفت کردن (pair) را بزنید.

اتصال ساعت هوشمند به موبایل با اپ

توجه داشته باشید که این اتصال بدون اپلیکیشن قابلیت‌های کمی را پشتیبانی می‌کند. اگر شما علاقه‌مند باشید که از امکانات گسترده‌تری با اتصال ساعت هوشمند به موبایل خود بهره ببرید. لازم است که اپ یا برنامه اختصاصی ساعت هوشمند خود را که به‌وسیله سازنده طراحی و توسعه داده شده را پیدا و نصب کنید.

 از طریق این برنامه نیز به‌راحتی می‌توان اتصال برقرار کرد و به امکانات بیشتری دست‌یافت. به دلیل گسترده بودن اپلیکیشن‌ها اکنون تنها نحوه برقراری اتصال با اپلیکیشن Speed Up  را بررسی می‌کنیم. اما به‌طورکلی از این روش می‌توانید برای دیگر اپلیکیشن‌ها نیز استفاده کنید. اما اساساً کار با انواع این اپ‌ها سخت نیست. جهت انجام این کار باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • نصب اپلیکیشن
  • ابتدا نیاز است که اپلیکیشن مدنظر را بیابید و بر روی تلفن همراه خود نصب کنید. ما بنا بر ذکر نکات کلی اپلیکیشن Speed Up را دانلود و نصب می‌کنیم.
  • روشن‌کردن Bluetooth
  • اکنون به تنظیمات مراجعه کنید یا از طریق نوار اعلان بلوتوث دستگاه را روشن نمایید.
  • بازکردن اپلیکیشن
  • سپس اپ موردنظر را باز کنید. بعد از باز کردن از شما درخواست می‌شود که از روشن بودن بلوتوث تلفن همراه اطمینان حاصل کنید.
  • جست‌وجوی ساعت هوشمند
  • پس از روشن‌کردن بلوتوث گوشی هوشمند دستگاه‌های بلوتوثی اطراف به نمایش در خواهند آمد. اکنون باید به دنبال نام ساعت هوشمند مدنظر بگردید.
  • اگر شما نام ساعت را پیدا کردید گزینه Bond  را یافته و روی آن بزنید.
  • معمولاً بعد از انتخاب این گزینه اعلانی بر روی ساعت هوشمند به نمایش در خواهد آمد. حتماً باید این اعلان را برای برقراری اتصال تایید کنید.
  • تنظیمات اعلان در گوشی هوشمند
  • اکنون شما قادر خواهید بود به‌واسطه انتخاب گزینه Sync Setting تنظیمات اعلان را در گوشی خود انجام دهید. برای این امر نیاز است که ابتدا گزینه Active Notification Service  را انتخاب کنید. بعدازاین گزینه Accessibility  را بزنید و سپس Just once  را انتخاب کنید.
  • گزینه Speed Up Smartwatch  را انتخاب کنید. بعد از انجام این کار یک پیام برای شما ارسال خواهد شد. این پیام برای تأیید تمایل شما به استفاده از ساعت هوشمند است. گزینه بله را انتخاب کنید ازاین‌پس اعلان‌های مربوطه روی ساعت هوشمند شما به نمایش در خواهند آمد.

مزیت اتصال موبایل به ساعت هوشمند

مزیت اتصال موبایل به ساعت هوشمند

حتماً برای شما نیز این سؤال پیش‌آمده است که با خرید ساعت هوشمند و اتصال آن به موبایل از چه امکانات و قابلیت‌هایی برخوردار خواهید شد؟ پاسخ این سؤال به عوامل متنوعی بستگی دارد. معمولاً طراحان ساعت‌های هوشمند برای محصولات خود امکانات اختصاصی و ویژه‌ای را در نظر می‌گیرند. بستگی دارد شما از چه برندی اقدام به خرید ساعت هوشمند کرده باشید.

اما اگر بخواهیم به‌طورکلی این امکانات را ذکر کنیم می‌توانیم به برقراری تماس تلفنی، خواندن پیام کوتاه بدون نیاز به تلفن همراه و … اشاره نماییم. البته بعضی از برندهای معروف برای ساعت‌های هوشمند خود امکانات گسترده‌ای در حوزه سلامت و تندرستی را نیز در نظر می‌گیرند. شما متناسب با نیاز خود پس از بررسی ویژگی این محصولات آن‌ها را خریداری کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به اتصال ساعت هوشمند به موبایل پرداختیم. البته توجه داشته باشید اگر قصد خرید لوازم جانبی موبایل و همچنین محصولاتی را دارید حتماً آن‌ها از نوع باکیفیت و اصل خریداری کنید. باتوجه‌به افزایش محصولات کپی موجود در بازار، بهتر است خرید ساعت هوشمند خود را از یک مرکز معتبر انجام دهید. این مراکز امکانات و خدمات بهتری را به متقاضیان خود در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهند.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *