کارن لوگو

چگونه متوجه فیک بودن کلگی شارژر شویم؟

موضوعات
برچسب ها

چگونه متوجه فیک بودن کلگی شارژر شویم؟

تمام گوشی‌هایی که در بازار مصرف وجود دارند، همراه با یک عدد شارژر اصل که متناسب با ولتاژ ورودی گوشی است، عرضه می‌شوند. این نوع شارژرها نسبت به موارد دیگر طول عمر بسیار بالاتری دارند اما ممکن است بعد از یک مدت طولانی استفاده از آن، دچار مشکل و اختلال شود. در این صورت افراد مجبور می‌شوند که یک نوع شارژ یا کلگی جدید را خریداری کنند. اگر شما هم قصد خرید کلگی شارژ را دارید اما از فیک بودن کلگی شارژر اطمینان ندارید، ادامه مطلب را دنبال کنید.

نکات مهم جهت تشخیص فیک بودن کلگی شارژر

نکات مهم جهت تشخیص فیک بودن کلگی شارژر

اگر به تمام لوازم جانبی موبایل دقت کنید، می‌بینید که انواع قطعات در کیفیت‌ها و قیمت‌های متنوع طراحی می‌شوند. هر فروشنده‌ای محصولات خود را به‌عنوان بهترین محصول به مشتری‌های خود معرفی می‌کند، اما باید توجه داشته باشید که ممکن است محصولات تقلبی را در اختیار شما قرار دهند. برخی از نکات مهم برای تشخیص فیک بودن کلگی شارژر عبارت است از:

  • به لوگوی روی محصول دقت کنید: همه شارژرهای سامسونگ یک لوگو دارند که باظرافت بسیار زیادی طراحی شده‌اند و خطایی در آن وجود ندارد و افراد با کمی دقت فرق بین کلگی اصل و تقلبی را متوجه می‌شوند.
  • توجه کنید که گوشی در چه مدت زمانی شارژ می‌شود: با استفاده از کلگی شارژر اصل، گوشی در مدت‌زمان یک ساعت و نیم تا دو ساعت به طور کامل شارژ می‌شود. کلگی‌های فیک معمولاً گوشی ها را در مدت زمان دو ساعت و نیم یا بیشتر شارژ می کنند. پس به تمام افراد توصیه می شود که گوشی خود را به شارژر متصل کنند و تا زمانی که به طور کامل شارژ می شود، با آن کار نکنند.
  • در شارژرهای تقلبی کلگی داغ می‌شود: زمانی که با گوشی خود کار نمی‌کنید و آن را به شارژ متصل کرده‌اید، اگر کلگی شارژر گرم شود و در این صورت نشان می‌دهد که کلگی تقلبی است. دمای شارژرهای اصل در طول مصرف ثابت می‌ماند و تغییری نمی‌کند. اما تمام افراد باید دقت داشته باشند که اگر گوشی گرم شود، ربطی به فیک بودن کلگی شارژر ندارد.
  • وزن کلگی شارژر: معمولا شارژر های تقلبی نسبت به شارژرهای اصل وزن کمتری دارند.

چرا نباید از کلگی شارژر فیک استفاده کرد؟

امروزه قیمت انواع گوشی‌ها بسیار بالا رفته است و افراد هنگام استفاده از دستگاه، باید تمام نکات را به‌خوبی رعایت کنند تا گوشی با خرابی مواجه نشود. انواع لوازم های جانبی برای گوشی هم تأثیر بسیار زیادی بر روی طول عمر گوشی دارند. زمانی که از یک نوع کلگی فیک برای گوشی استفاده می‌شود، ممکن است خطرات جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. برخی از معایب استفاده از کلگی فیک عبارت است از:

  • باتری گوشی بعد از چند وقت آسیب می‌بیند و دچار اختلال می‌شود.
  • هنگامی که گوشی به یک کلگی فیک متصل می‌شود، ممکن است که آتش‌سوزی الکتریکی در داخل دستگاه رخ دهد.
  • در صورت فیک بودن کلگی شارژر طول عمر گوشی‌ها با استفاده از این کلگی‌ها کاهش پیدا می‌کند.
  • درصورتی‌که گوشی را به مدت طولانی با استفاده از کلگی تقلبی شارژ کنید، کارایی دستگاه کاهش پیدا می‌کند.

انواع کلگی شارژر با توجه ‌به کیفیت آن‌ها

امروزه سه نوع شارژر مختلف تولید شده‌اند که هرکدام کیفیت و قیمت‌های متفاوت دارند. قبل از اینکه شارژر خود را خریداری کنید، به تمام نکات توجه داشته باشید تا یک مدل کلگی اصل را خریداری نمایید. انواع کلگی شارژر عبارت است از:

  • اصل: این مدل کلگی‌ها، بهترین شارژر موجود در بازارند که از کیفیت فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند. با استفاده از کلکی شارژر اصل، در طولانی‌مدت هیچ‌گونه آسیبی به گوشی‌ها وارد نمی‌شود. قیمت این مدل کلگی‌ها نسبت به سایر شارژرهای دیگر بالاتر است اما کیفیت بسیار خوبی دارند.
  • کپی: بی‌کیفیت‌ترین مدل‌های کلگی هستند که کیفیت بسیار پایینی دارند و در طولانی‌مدت کارایی گوشی‌ها را کاهش می‌دهند. قیمت این مدل کلگی‌ها پایین‌تر از تمام مدل‌های شارژر است. توصیه می‌شود این مدل را خریداری نکنید.

راهنمای خرید باکیفیت ‌ترین شارژر

قبل از اینکه برای خرید شارژر اقدام کنید، باید به نکات زیادی توجه داشته باشید تا بعد از مصرف با هیچ‌گونه مشکلی مواجه نشوید. برخی از نکات مهم در خرید باکیفیت‌ترین شارژرها عبارت است از:

  • ولتاژ شارژر: هر مدل گوشی، به یک ولتاژ مشخص نیاز دارد. هنگامی که ولتاژ شارژر مناسب نباشد، باتری باد می‌کند و دچار مشکلات بزرگی می‌شود. پس قبل از اینکه یک نوع شارژر را خریداری کنید، به ولتاژ خروجی آن توجه کنید که متناسب با گوشی شما باشد.
  • کیفیت شارژر: امروزه انواع شارژرهای بی‌کیفیت در بازار مصرف وجود دارند که با استفاده از آن‌ها کارایی گوشی‌ها کاهش پیدا می‌کند. شارژرهایی که دارای کیفیت بالایی هستند، تأییدیه CE، RoHS، MFI را دارند.
  • شارژر اصل: به تمام نکات فیک بودن کلگی شارژر توجه داشته باشید، تا محصولی که خریداری می‌کنید، اصل باشد و طول عمر بالایی داشته باشد.

قیمت انواع شارژرها

قیمت انواع شارژرها

امروزه قیمت انواع شارژرهای متنوع، روزبه‌روز تغییر می‌کند. باتوجه‌به نوع گوشی باید یک مدل شارژر مناسب را برای دستگاه خود خریداری کنید که در این صورت قیمت‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. قیمت شارژرهای اصل معمولاً بالاتر از سایر شارژرها است. اما باید توجه داشته باشید که نسبت به کیفیت بالایی که دارند، این قیمت بسیار مناسب است. برای خرید شارژرهای اصل، می‌توانید به تمام فروشگاه‌های معتبر مراجعه نمایید و محصولات اصل را با قیمت مناسب خریداری کنید.

امروزه فروشگاه‌های مختلف در سراسر کشور وجود دارند که به‌صورت آنلاین محصولات خود را عرضه می‌کنند. در این مواقع توجه داشته باشید که فروشگاه موردنظر معتبر باشد و محصولات باکیفیت را عرضه کند. در این صورت می‌توانید انواع محصولات باکیفیت را به‌آسانی خریداری کنید.

سخن پایانی

امروزه باتوجه‌به امکانات زیادی که در دست مردم وجود دارد، تشخیص فیک بودن کلگی شارژر بسیار آسان است. پیش از اینکه یک مدل شارژر را برای گوشی خود خریداری کنید، مدت‌زمان شارژ و کیفیت آن را آزمایش کنید. درصورتی‌که از شارژرهای اصل برای گوشی موبایل خود استفاده نکنید، باتری دچار آسیب می‌شود و در طولانی‌مدت کارایی دستگاه دچار اختلال می‌شود. قیمت شارژرهای اصل نسبت به مدل‌های فیک بالاتر است، اما استفاده از این شارژرها مزایای بسیار زیادی دارد.

 

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *