کارن لوگو

آموزش ست کردن ایرپاد روی گوشی های اندرویدی

موضوعات
برچسب ها

آموزش ست کردن ایرپاد روی گوشی های اندرویدی

شرکت بزرگ اپل برای آیفون‌های خود ایرپادهایی را طراحی کرده است. این ایرپادها کیفیت و طراحی خاص و فوق‌العاده‌ای دارند به همین دلیل همه افراد علاقه‌مند هستند که از آن‌ها استفاده کنند. اما باید بگوییم این ایرپادها قابلیت اتصال به گوشی‌های اندرویدی را نیز دارند. پس کاربران با خیال راحت می‌توانند از این قابلیت بهره ببرند. همین امر موجب شده است ما در این مقاله به ست کردن ایرپاد روی گوشی های اندرویدی بپردازیم. برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در این راستا با ما همراه باشید.

آموزش ست کردن ایرپاد 

آموزش ست کردن ایرپاد   

 

ست کردن ایرپاد روی گوشی ‌های اندرویدی بسیار راحت است. برای اینکه شما به‌درستی بتوانید این کار را انجام دهید، لازم است که نکات زیر را مرحله‌به‌مرحله اجرا کنید. توجه داشته باشید که اگر مراحل زیر را به ترتیب انجام ندهید، به‌سختی قادر خواهید بود عمل ست‌کردن را به‌صورت درست انجام دهید.

مرحله اول

ابتدا لازم است که در کیس شارژر را باز کنید. توجه داشته باشید که لزومی ندارد ایرپادها را خارج نمایید، پس از خارج‌کردن آن‌ها خودداری کنید. برای اینکه ایرپاد در حالت آماده‌به‌کار قرار بگیرد به مدت چند ثانیه دکمه پشت کیس که روی بدنه قرار دارد را فشار دهید و نگه دارید. هنگامی که دکمه سفیدرنگ شد یعنی اکنون دستگاه در حالت فعال قرار دارد.

مرحله دوم

اکنون وقت آن رسیده است که به منوی تنظیمات گوشی اندروید خود مراجعه کنید. بعد از مراجعه به منوی تنظیمات، باید تنظیمات بلوتوث را پیدا و آن را فعال کنید. انجام این مرحله بسیار راحت است و پیداکردن بلوتوث در هر گوشی اندرویدی کار سختی نیست.

مرحله سوم

هنگامی که شما بلوتوث گوشی اندروید خود را فعال کنید به‌صورت خودکار عملیات اسکن دستگاه‌های بلوتوث آغاز خواهد شد. در مواردی ممکن است که اسکن به‌صورت خودکار انجام نشود. در این موارد نگران نباشید فقط کافی است که در صورت بروز همچنین موردی شما دکمه scan  یا Search Devices  را بزنید. معمولاً در اکثر گوشی‌های اندرویدی این دکمه به این نام است.

مرحله چهارم

در این مرحله از ست کردن ایرپاد روی گوشی های اندرویدی، پس از اسکن خودکار و شناسایی دستگاه، نام ایرپاد شما به نمایش در خواهد آمد. بعد از شناسایی ایرپاد روی آن بزنید. به همین راحتی این‌گونه ایرپاد به اندروید متصل خواهد شد. تطابق نام بسیار حائز اهمیت است توجه داشته باشید که از حتماً به ایرپاد خود متصل می‌شوید. ممکن است گوشی‌های اندروید به ایرپادهای دیگری نیز متصل شده باشند در این صورت به لیست دستگاه مراجعه کنید و نام آن‌ها را حذف نمایید. این امر سبب می‌شود در آینده خطا و مشکلی در دستگاه ایجاد نشود.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که بعد از انجام تمام این مراحل لازم است که حتماً تست کنید که ست کردن به درستی انجام شده است یا خیر. اگر شما متوجه شده‌اید که ایرپاد کارکرد درستی ندارد، آن را بر روی گوشی دیگری امتحان کنید. اگر روی گوشی‌های اندرویدی دیگر نیز عملکرد درستی از خود نشان نداد پی خواهید برد که مشکل عدم اتصال از ایرپاد است.

قطع ست کردن ایرپاد و گوشی اندروید

اگر شما قصد داشته باشید که اتصال ایرپاد و گوشی اندروید خود را قطع کنید نیاز نیست که مراحل زیادی را پشت سر بگذارید.  برای قطع کردن این اتصال کافی است که فقط بلوتوث گوشی اندروید خود را خاموش کنید، این‌گونه اتصال خیلی سریع قطع خواهد شد. اما اگر قصد دارید به‌صورت کلی اتصال ایرپاد و گوشی اندروید را قطع کنید.

  • لازم است که ابتدا به تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید و بعد از آن تنظیمات بلوتوث را پیدا کنید.
  • سپس در قسمت دستگاه‌های بلوتوث فعال روی نام ایرپاد کلیک کنید.
  • سپس لازم است که بنا بر نوع گوشی اندروید و طراحی آن روی یکی از نام‌های Disconnect , Forget, Unpair بزنید. اما اساساً قطع اتصال ایرپاد با گوشی اندروید کار دشواری نیست فقط کمی نیاز به‌دقت دارد.

دلایل ست نشدن ایرپاد بر روی گوشی اندروید

دلایل ست نشدن ایرپاد بر روی گوشی اندروید

 

در بعضی موارد ممکن است شما بسیار تلاش کنید اما نتوانید ست کردن ایرپاد روی گوشی ‌های اندرویدی خود را به‌درستی انجام دهید. در این موارد ممکن است که اشکالی رخ‌داده باشد. اکنون به چند نمونه از ایرادات عدم اتصال ایرپاد به گوشی اندروید اشاره می‌کنیم.

مشکلات سخت افزاری

ممکن است که ایراد از بلوتوث گوشی اندروید شما باشد. همان‌طور که می‌دانید اتصال بین ایرپاد و گوشی با بلوتوث انجام می‌شود. درصورتی‌که بلوتوث دستگاه شما ایراداتی داشته باشد نمی‌توان انتظار برقراری اتصال داشت. البته تنها مشکل از بلوتوث دستگاه شما نیست. ممکن است ایرپادی که خریداری کرده‌اید با بلوتوث و دستگاه شما همخوانی نداشته باشد. در همین راستا در خرید هندزفری بلوتوث و ایرپاد دقت کنید.

همچنین حتماً قبل از خرید این محصول، مشخصات آن را بررسی کنید که با دستگاه شما همخوانی دارد یا خیر. به‌علاوه، برای آگاهی از سالم بودن و اتصال درست ضروری است که حتماً در مکانی که آن را خریداری می‌کنید، اتصال را چک کنید. اگر اتصال گوشی اندروید سریع و به‌درستی صورت گرفت می‌توانید از خرید خود اطمینان خاطر داشته باشید. باتوجه‌به اینکه بعضی از مراکز از پس‌گرفتن و تعویض لوازم جانبی موبایل خودداری می‌کنند در صورت انتخاب نادرست قطعاً ضرر اقتصادی خواهید کرد.

مشکلات نرم‌افزاری

اتصال ایرپادهای نسل جدید بیشتر بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد. اما بعضی از ایرپادهای قدیمی ممکن است دارای ایرادات نرم‌افزاری باشند. اگر شما مطمئن هستید که علت عدم اتصال مربوط به گوشی اندروید و سخت‌افزار آن نیست، می‌توانید از راهکارهای دیگری استفاده کنید. نیاز است که بلوتوث گوشی و ایرپاد را خاموش و بعد از چند ثانیه روشن کنید. این راهکار ساده بیشتر بازدهی بالایی داشته است. اگر باز اتصال برقرار نشد نیاز است که این بار به لیست بلوتوث مراجعه کنید و دستگاه‌های دیگر را حذف نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله به ست کردن ایرپاد روی گوشی های اندرویدی پرداختیم. اکنون به‌خوبی می‌دانید که چگونه اتصال برقرار کنید. اما نکته حائز اهمیت این است که در خرید هندزفری و ایرپاد دقت لازم را داشته باشید. خرید محصولات به‌صورت نادرست اتلاف وقت و هزینه را به همراه خواهد داشت. در همین راستا نیاز است که این محصولات را از مراکز معتبر تهیه کنید. این مراکز محصولی اصل، باکیفیت و دارای قیمتی مناسب در اختیار متقاضیان خواهند گذاشت.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *